سفیر روسیه در آمریکا خاطر نشان کرد، واشنگتن هدفش برای وارد کردن یک شکست استراتژیک به روسیه در اوکراین و خسته و فرسوده کردن مسکو را پنهان نمی‌کند.

مسکو: آمریکا تلاش دارد شرکا و متحدان روسیه را در تقابل با مسکو قرار دهد

به گزارش قدس آنلاین، به نوشته خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی روسی بیان کرد:‌ "محافل سیاسی در واشنگتن هدف جنگشان در خاک اوکراین را پنهان نمی‌کنند و من دچار لغزش زبان نشده‌ام؛ هدف آنها وارد کردن یک شکست استراتژیک به روسیه و خسته و فرسوده کردن کشور ما است."

این فرستاده روسیه متذکر شد، آمریکا هم همچنین به دنبال این است که شرکا و متحدان روسیه را در تقابل با مسکو قرار دهند.

این دیپلمات ارشد روس خاطر نشان کرد: "آنها میخواهند بین ما و جمهوری‌های برآمده از شوروی سابق اختلاف ایجاد کنند و آنها را با اعمال تحریم تهدید می‌کنند، آنها این کشورها را قانع می‌کنند که باید هر گونه همکاری با ما را متوقف و هر گونه روابط با ما قطع شود."

وی افزود: "این روس‌هراس‌ها تصمیم گرفته‌اند نام روسیه را از نقشه سیاسی جهان حذف کنند. چنین ایده‌هایی به عنوان شعارهای تبلیغاتی و آرایه‌های ادبی مطرح نمی‌شوند. اینها وضعیت واقعی در روابط ما هستند.

او در خاتمه صحبت‌هایش نتیجه گیری کرد: روابط روسیه و آمریکا در وضعیتی تاسف برانگیز قرار گرفته است. آمریکایی‌ها عملا هم چیزهایی که ما در سالهای اخیر با یکدیگر ساخته‌ایم را از بین برده‌اند. سطح بی‌اعتمادی و روس هراسی بسیار زیاد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.